Chemarea Parintelui Arsenie Boca – Cum am ajuns la Prislop


Mi-am dorit sa ajung la mormantul Parintelui Arsenie Boca inca de la inceputul lui 2011, dar nu stiam cand si cum voi ajunge la Prislop. In vara aceluiasi an, in prima zi de concediu, mi-am zis sa ma duc pana la biserica de lemn de langa spitalul mare, unde mai vazusem afise cu privire la pelerinajele de la Prislop.

Desi nu planuisem ceva anume, am facut rost de cartea de vizita a celui care face astfel de pelerinaje. Ajuns acasa, l-am contactat pentru a obtine mai multe detalii si, intamplator, mi-a spus ca tocmai in ziua urmatoare pleaca inspre Prislop (Hunedoara) si ca mai sunt locuri.

In nici o ora stabilisem toate detaliile, iar in seara zilei viitoare ajunsesem la destinatie. Cu siguranta ca toate acestea n-au fost nici pe departe intamplatoare si sunt sigur ca Parintele Arsenie Boca le-a aranjat dinainte. Evident ca scepticilor li se va parea banala intreaga poveste, dar, ce-i drept, ce poti sa-i ceri unui om care nu stie inca pe ce lume traieste?!

Recomand tuturor celor care au posibilitatea si ocazia de a ajunge in acest loc sa nu stea pe ganduri. S-ar putea ca viata sa ti se schimbe.

4 Responses to Chemarea Parintelui Arsenie Boca – Cum am ajuns la Prislop

  1. iovidiu1 says:

    aveti ”normandia” autocar Bucuresti-hateg in fiecare zi(50 ron), sau tren buc-subcetate 85 ron(in fiecare zi)…Trebuie sa stiti ca puteti merge si fara masina si chiar foarte comod, cu NORMANDIA ,viitorul(autogara militari) ajungeti in Hateg si de acolo mai aveti 14 km pina la minastire la care este foarte simplu sa ajungeti ,sunt taxi-uri care costa in jur de 21 ron dus si 25 ron intors hateg-prislop,,,subcetate-hateg 10 ron(va las un nr taxi care va ia oricind si de oriunde din zona;prislop,subcetate,hateg —dl Cornel-0728787061 sau0765333660—si va duce oriunde aveti nevoie pe bani putini)

  2. Ian Mowik says:

    ARSENIE BOCA- unul dintre cei mai importanti pastori ai romanilor.
    Sa ne asezam la masa discutiilor si sa ne cunoastem,sa presupunem ca ma numesc Ovidiu si am 34 ani si va relatez povestea mea, care in mod cert nu este o ”presupunere”.Dupa niste necazuri,incercari pe care le-am avut am ajuns sa merg putin pe la biserici, fara ca sa cred neaparat in ceva.Inca nu puteam sa stavilesc necazurile si am ajuns intr- un moment de rataciri si neimpliniri sa injur lumanarile ,bisericile care nu ma ajutau atunci.Din neant mi-a venit un feeling ca trebuie sa caut pe net Arsenie Boca,mentionez ca in acea zi de rataciri am vazut viata dumnealui si am plans fara oprire,ceva ciudat pentru mine si pentru orice tanar,in urmatoarea saptamana am mers la Prislop,am simtit acolo ca ating putin divinitatea ,am simtit dupa mormantul Parintelui pe drumul care duce la pestera Sf.Ioan ca plutesc ca nu mai exista gravitatie ca nu mai sunt ”trup”,ca sunt ceva energetic.In decurs de 1 an am fost de 4 ori eu,am dus prieteni,familie. Toti au simtit mai departe de conditionarile unui trup de pamant,viata mea se cantareste in doua parti :inainte si dupa,totul s-a schimbat,am inceput sa inteleg viata la nivel spiritual,inainte ma pasionau explicatiile logice ,filozofia,psihologia lucrurile care incearca sa dea un sens vietii,pe care incercam sa o analizam si sa o catografiem.?Nu stim nimic, suntem doar niste oi ratacite pe infinitele cai ale vietii,oi pierdute pe care cineva din neant ,nu stiu de ce si cum reuseste sa ne adune.Eu la Prislop cred ca am avut chemare ,pe mine m-a adunat si mi-a dat un sens,mi-a dat si raspunsuri la intrebarile care ma inundau neincetat,mi-a dat trairi spirituale pe care nu pot sa mi le explic nici acum .dupa prima mea cunoastere a celui care poate ?-ca ma indruma mai de mult l-am visat pe Parinte ,stateam amandoi intr-o pestera ne rugam si plangeam amandoi,a fost asa intens incat nu cred ca o sa pot sa uit vreodata.Tot ce pot e sa incerc si eu la randul meu sa dau un traseu oilor ratacite, sa dau mai departe o speranta de care eu am avut parte.Mergeti acolo cand simtiti fara nici un fel de ezitare si va garantez ca viata voatra se va schimba. ,sunt foarte multe lucruri pe care le-am trait inca de la chemarea mea acolo ,pana la tot raul care ma macina de ceva timp si pare ca incepe sa dispara.Am inteles ca toti avem o cruce de dus si trebuie sa ne-o ducem cu mandrie si cu stoicism si doar sa ne rugam la Dumnezeu sa ne dea putere sa o purtam pe umeri ,nimic nu este intamplator.De fiecare data cand am mers acolo am trait altfel de stari altfel de raspunsuri ,ultima oara nu am mai avut piedici ,inainte mereu aveam tot felul de piedici cu drumul ,cu nehotarare de parca raul acumulat in mine nu se mai dadea dus,dar cred ca din ce in ce mergi sa multumesti si abia dupa sa ceri ajutor piedicile dispar,incepem usor usor sa ne intelegem drumul si Crucea de dus, Parintele ne cheama si noi trebuie sa mergem la dansul,nimeni nu ajunge acolo neiubit si nechemat de dumnealui.O sa va rog cand ajungeti acolo sa va rugati pt grijile ,nevoile si multumirile dvs ,dar sa nu uitati sa va rugati si sa cereti tarie pentru indrumatorii nostrii lumesti si nelumesti sa poata sa ne reprezinte in fata lui Dumnezeu,sa se roage pentru iertarea si mantuirea sufletului nostru.Tot de la un indrumator va spun si eu acease vorbe pe care el le-a inteles inaintea mea.Daca aveti nevoie sa va dau sfaturi si sa va spun cum puteti ajunge acolo nu ezitati sa ma intrebati.Va doresc sa va gasiti drumul.

  3. marina mary says:

    Si eu imi doresc mult sa ajung la mormantul Sfantului Arsenie Boca dar sunt prea departe de tara si de cele mai multe ori cand ma pregatesc sa merg intervine cate ceva ce nu ma lasa sa merg sau uit sa-mi planific aceasta plecare catre marmantulul lui. Sotul meu nu crede in asa ceva, este catolic iar eu nu vin singura in tara ca sa pot sa ma desprind de toate si sa ajung in acel loc sfant.

  4. ovy2003 says:

    trebuie sa aveti un pic de rabdare pentru ca o sa ajunge-ti, da sunt foarte multe piedici si o sa mai fie, dar puteti sa va convingeti sotul ca acolo este o zona superba a tarii, tara hategului si puteti sa faceti o excursie pentru ca merita.Acele sate de langa manastire seamana cu satul Viscri , unde vine printul Charles, si va garantez ca si sotul dvs care este catholic o sa vada viata altfel dupa aceea, trairile pe care o sa le aveti acolo va garantez ca nu le-ati avut niciodata.acolo suntem aproape de dumnezeu.Dar haidem sa va mai povestesc o intamplare normal care pentru mine a fost cu o insemnatate deosebita.Pe drumul intre sivasul de sus si manastire cca 3 km de pustietate , pe undeva pe la jumatatea drumului ne intanlim cu un catel cu picioarele intoarse invers mergea adus de spate si parca ingenuncheat ,parca se tara pe jos,un caine care ne privea cu mila,dragoste si smerenie,un caine care nu dadea din coada un caine care cand ne-am privit in ochii ne-am cutremurat placut…dar ce nu stiam si ce am inteles noi atunci , noi macinati de necazuri si suparari ,am inteles ca toti avem o cruce de dus si ca oricat de grea ar fii , si ori de fiecare data cand o sa cadem in genunchi de greutatea crucii domnul nostrum Isus hristos o sa se puna in genunchi langa noi si o sa planga,sufere cu noi si o sa o ridice cu noi….Acel catel si-a continuat drumul spre manastire , parca urca dealul Golgotei, parca ducea in spate o cruce si o povara grea dar o ducea cu stoicism si cu putere.Dumneavoastra sunteti liberi sa intelegeti ce vreti ,puteti sa ma judecati si sa filozofati in continuare la fel cum filozofam si eu.Cu cat avem mai multe incercari , mai multi dusmani , cu atit fugim mai aproape de dumnezeu.Va doresc sa nu mai ”filozofati” si sa va mantuiti sufletul

Lasă un răspuns

